آخرین اخبار
کد مطلب: 80922
با تصويب شورايعالي آب
تونل گلاب 2 در حال بررسي مجدد است
تاریخ انتشار : 1393/07/17
نمایش : 3496
مديرعامل آب‌منطقه‌اي چهارمحال و بختياري گفت: با تصويب شورايعالي آب طرح انتقال آب تونل گلاب 2 در حال بررسي مجدد است.
 
به گزارش سلام لردگان، حسين صمدي صبح امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه چهارمحال و بختياري اظهار کرد: امروز بخش اعظم مشکل بحراني کم‌آبي ناشي از تصميماتي است که مديران قبل از ما در 20 سال گذشته اتخاذ کرده‌اند و بنابراين ما بايد اين نکته را نيز مدنظر قرار بدهيم که نتايج تصميمات فعلي ما در آينده تاثيرگذار خواهند بود.
 

وي افزود: در 20 سال گذشته در استان چهارمحال و بختياري به اشتباه مجوزهاي حفر چاه زيادي صادر شده که اين امر به منابع آب‌هاي زيرزمين ما آسيب‌هاي جدي وارد کرده است.

صمدي بيان داشت: در حال حاضر ما شاهد 5 هزار چاه و 800 قنات در استان چهارمحال و بختياري هستيم که يا خشکيده‌اند و يا با مشکل شديد کمبود آب مواجه شده‌اند و اين امر دردسرهاي زيادي را براي کشاورزان اين استان به همراه داشته است.

مديرعامل آب‌منطقه‌اي چهارمحال و بختياري گفت: در حال حاضر در اين استان 70 درصد آب بخش کشاورزي از طريق منابع زيرزميني به ويژه چاه‌ها تامين مي‌شود و در بخش صنعت نيز اين ميزان 97 درصد است که اين امر خسارت‌هاي شديدي را به منابع آب‌هاي زيرزميني ما وارد کرده است.

وي تصريح کرد: حفظ منابع آب‌هاي زيرزميني اولين مسئله‌اي است که همه هم‌استاني‌هاي عزيز ما بايد به آن توجه کنند چون يک مسئله اجتماعي و زيست‌محيطي است و هم برگشت‌ناپذير و هم عمده مصارف ما به آن وابسته است.

صمدي با اشاره به کمبود آب شرب در برخي مناطق استان چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخي صنايع بزرگ ما نظير کارخانه سيمان و همچنين بسياري از روستاهاي شهرستان لردگان با تانکر آبرساني مي‌شود.

اين مسئول با اشاره به انجام پروژه انتقال آب بن به بروجن افزود: با اجراي اين طرح مشکل آب شرب 40 درصد از جمعيت اين استان برطرف مي‌شود.

وي ادامه داد: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در سال آينده 600 ميليارد ريال اعتبار دولتي و يک‌هزار و 200 ميليارد ريال نيز اعتبار از بخش خصوصي به صورت خريد تضميني به اين پروژه مهم تزريق مي‌شود.

مديرعامل آب‌منطقه‌اي چهارمحال و بختياري با اشاره به پروژه‌هاي انتقال آب بين حوزه‌اي در اين استان اظهار داشت: ملاک ما براي انتقال آب بين‌حوزه‌اي قانون‌مداري و انجام کار به صورت کارشناسي و علمي است.

وي تصريح کرد: تا تعيين تکليف در ميزان برداشت‌ها، هيچ مجوزي براي برداشت آب از زاينده‌رود صادر نخواهد شد.

صمدي با اشاره به حذف تونل بهشت‌آباد تاکيد کرد: اين امر قطعي است و وزير نيرو نيز در مصاحبه خود در شبکه يک سما اين امر را به صراحت اعلام کرده است.

وي ادامه داد: اين امر در شورايعالي آب تصويب شده و قرار است آب از طريق لوله به استان‌هاي کرمان، يزد و اصفهان با لوله به صورت جداگانه انتقال داده شود.

مديرعامل آب‌منطقه‌اي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: با مصوبه شورايعالي آب طرح انتقال آب گلاب 2 با تونل در حال بررسي مجدد است و در اين زمينه هنوز به جمع‌بندي نرسيده‌ايم.

اين مسئول بيان داشت: من به عنوان مديرعامل آب منطقه‌اي استان چهارمحال و بختياري که امين مردم اين استان هستم به حل اين مشکل اميد دارم و به محض اينکه نتيجه بررسي مجدد اين طرح اعلام شود اطلاعات لازم را در اختيار مردم عزيز قرار خواهيم داد.

انتهاي پيام
منبع: فارس

 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس